Klachten

Zorg Zuid-Holland is pas tevreden als de cliënt tevreden is, daarom willen wij zoveel mogelijk de wensen van onze cliënten in het middelpunt stellen. Als u desondanks niet tevreden bent over de zorg-, hulp- of dienstverlening, dan stellen wij het op prijs als u dat kenbaar maakt. Dit geeft ons de mogelijkheid krijgen om te leren, iets te herstellen of te verbeteren. Dat komt u ten goede, en het is een onderdeel van het kwaliteitsmanagementsysteem van Zorg Zuid-Holland waar wij constant hard aan werken. Zorg Zuid-Holland hanteert daarom een klachtenbeleid met betrekking tot klachten van cliënten of klagers. Het streven hierbij is om klachten zoveel mogelijk door middel van bemiddeling tussen cliënt en onze medewerker(s) op te lossen. Dit noemen we de interne/informele klachtenprocedure. U kunt dit doen door uw klacht direct door te geven aan uw zorgverlener ofwel contact op te nemen met onze administratieve medewerkers zodat wij uw klacht direct kunnen oppakken. 

Mocht de klant alsnog niet tevreden zijn, dan heeft cliënt de mogelijkheid om een klacht schriftelijk in te dienen bij de vertrouwenspersoon of een onafhankelijke klachtencommissie. Dit noemen we de formele klachtenprocedure. Zorg Zuid-Holland is aangesloten bij een erkende klachtencommissie van Branchevereniging SPOT. De klachtencommissie is onpartijdig en doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht.

Via de volgende link vindt u alle informatie over het onafhankelijke klachtenreglement van SPOT:
https://www.verenigingspot.nl/wp-content/uploads/2020/09/Wkkgz-Klachtenregeling-SPOT-rev.-januari-2020.pdf